tirsdag den 9. august 2011

Livets mening m.m.

Da jeg var yngre brugte jeg rigtig meget energi på at finde ud af var svaret var på livets store spørgsmål: Hvad er meningen med livet? Dengang var jeg sikker på at der var et entydigt svar på dette spørgsmål for alle mennesker. Nu er jeg omkring halvvejs og livets mening er rykket lidt i baggrunden. Sagt på en anden måde: Meningen med livet er nogenlunde gået op for mig.

Status: 3 dejlige børn, 1 kone, 1 hus, 1 bil, 1 marsvin, 1 job, 1 familie.

Hvad der bekymrer mig i dag er flere ting og på flere niveauer:

I mit eget liv:

- Mit og konens helbred
- Min søns helbred

I Danmark:

- At vi fortsætter ud af en kurs med mindre demokrati, uforståelig fokus på penge og økonomisk vækst som altings mål. Penge er kun papir!

I Verden:

- Overbefolkning
- Krig
- Sult
- Miljø

Mit håb:

I mit eget liv:

- Helbredelse af min kone og min egen Colitis Ulcerosa
- Styr på min søns fremtid.
- Forening af mine skildsmisseramte forældre. Dvs. at de kan kommunikere.

I Danmark:

- At nogle visionære politikere vinder valget. Politikere der er i stand til at brug balanceret menneskelig vækst som mål.

I Verden:

Det driver jo af kliché men:
- Fred, fordragelighed, religiøs forening, færre våben, fokus på miljø, styr på befolkningsvækst, bedre fordeling af verdens resourcer.

Ingen kommentarer: